- As for the blog's name: -


I was @ Gustav Ericsson's sight, - Anzenkai, and I was looking at Nishijima Roshi’s calligraphies over there. Particularly there is one - "seki shin hen pen" - about which Gustav has earlier said in a blog post that it is Nishijima's favorite phrase from Master Dogen.

This seemed strange to me. It was not what I would expect Nishijima Roshi's favorite phrase to be. It seemed it could be some Rinzai master's favorite quote, - it seems to express continuous and constant sincerity, - but it did not seem to fit my view of the way Nishijima Roshi saw things.

So - consequently - I tried to think what would I expect his favorite quote to be. But all phrases I could think of did not seem to fit just what I might have had in mind.

So I tried to come up with what I would see it as, - and what I have come up with - is - "this universe out here".

- And this seems to be the right name for this blog here too.


- Definitely.                                                 ________________________

8.2.2021

אמת אינה מתארגנת לפי מה שהיית רוצה שהיא תהיה. - הטוב והרע - יהיו יפים או כעורים או נפלאים או איומים כאשר יהיו בעיניך, - אינם מעצבים אותה. היא מעצבת אותם. אבל אעפ"כ.

-
הנשאף, הנחפץ, מושא ההשתוקקות, - ביסודו של דבר נושאים אפשרות לא רצויה לעיוות המציאות לעניין זה. - קיים הבלתי-מפותח, - הפרימיטיבי, אם תרצה, - מטבע הדברים; - שראייתו מוגבלת. - אבל אין הוא כמובן בעל המום היחיד. גם אין הוא בעל מום כלל. בעיתו.

-
אבל מבלעדיו, גם מבלעדיו, - מתעוותים הדברים נוכח העדר-כנות.

-
הכנות עניינה בהעדרו של עיוות זה. - האמת אינה מארגנת עצמה לפי חפצם של שכלתנים ורגשנים. היא כמות שהיא. פשוט ביותר, אבל אעפ"כ לכאורה אחרת. - השחרור מן העיוות הקיים והיומיומי אינו קל ואינו מהיר. - רבים אף אינם חפצים בו. גם אינם מתעניינים בו.

-
האמת אינה תלויה באידאלים. אלה לעיתים נביעתם ממנה. לא קיים דבר אחר לנבע ממנו, מטבע הדברים. - האידאלים מטעים. מטעים רבים. רבים הרואים עצמם כפאר הבריאה. כנזר הבריאה. - כחכמים ופקחים בהעדר-יכולת להבחין בין שני אלה. - האידאלים חיוביים ביסודם, - כיצד יתכן אחרת? - אבל יום יום מטעים רבים. העניין בגסות הנפש. מטבע הדברים, - השוטה אינו מבחין בחכמה, הגס אינו מבחין בעידון. - לכן לא פעם ידמה עצמו דווקא השוטה חכם, הגס מעודן, - גם שלא במודע. - לכן לא ימצאו בני-אדם מסוג זה ערים למצב שבו אידאלים-מסויימים העומדים לנגד עיניהם אינם כה מעודנים דווקא, - ולעיתים בלשון המעטה מובהקת.

-
כך שימצאו אידאלים שאינם במקומם גוררים את הנמשכים אחריהם לכאן ולשם. - רוצה לומר הרחק מן האמת. - ואזניהם ערלות. - ליבם לא לך. - אינך עולה עליהם ולא לך יקשיבו. - יוותרו בשלהם ובעולמם ורבים חבריהם שם.

האמת נרחבת. האמת אינה נרחבת. האמת פשוטה. האמת מורכבת. - האמת היא כמות שהיא. רגע רגע, אם אלה קיימים. - בתנועה, בחפזון, בהיסח הדעת או ההכרה, - בגסות ההכרה והנפש, - מידה של עיוורון. - דברים אינם נראים בעיוורון. - דברים הם האמת. הכל היא. פשוט. אבל לא קל. וקל ביותר, אומרים יודעי-דבר, - בהיותך שם. מטבע הדברים. מכל מקום, - לא קשה. - אבל לראותה, - ניתן, או לדעתה, או - מכל מקום, - לחדל מן הטעות - וניתן שלא. "לא בחיל ולא בכח", - ואין נתיב, - אבל עם הזמן לומדים. - עד כאן, או שלא. אם מניחים לגורמים לעיוות, מתקרבים. - אם מחכימים לרחק מחכמה שאינה חכמה, - הכיוון הוא נכון. הזמן מרפא לכל. גם אם אינו קיים.